Rok Jubileuszy UMK
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Rekrutacja krok po kroku - kampus toruński

REKRUTACJA KROK PO KROKU

DLA KANDYDATÓW NA STUDIA STACJONARNE PIERWSZEGO STOPNIA I JEDNOLITE MAGISTERSKIE

PROWADZONE W TORUNIU

  1. Krótki film instruktażowy.
  2. Zapoznaj się z ofertą kierunków studiów  oraz zasadami rekrutacji.
  3. Zarejestruj się w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
  4. Uzupełnij wszystkie dane osobowe (zakładki: adres, wykształcenie oraz inne).
  5. Uzupełnij dane dotyczące szkoły średniej i, po otrzymaniu świadectwa dojrzałości, numer świadectwa i nazwę jednostki wydającej świadectwo (Okręgowa Komisja Egzaminacyjna - do wyboru z listy).
  6. Wybierz przedmioty i poziom egzaminów maturalnych, które uprawniają Cię do ubiegania się o przyjęcie na wybrane kierunki studiów UMK. Jeżeli nie znasz jeszcze wyników matury, zaznacz tylko przedmioty oraz ich poziomy.
  7. Jeśli w trakcie matury wyraziłeś zgodę na pobranie wyników Twojej matury z Krajowego Rejestru Matur (KReM), Uczelniana Komisja Rekrutacyjna pobierze właściwe wyniki z KReM. Wówczas sprawdź, czy wyniki są naniesione poprawnie. Pozostałe osoby same wprowadzają wyniki matury do IRK.
  8. Po otrzymaniu świadectwa dojrzałości przedmioty i poziom egzaminów maturalnych wybranych podczas rejestracji na studia będzie można zmienić.
  9. Wybierz dowolną liczbę kierunków studiów (spośród wszystkich kierunków oferowanych przez UMK) i ustal priorytety. Pamiętaj, że najważniejszy dla Ciebie kierunek musi być na pozycji nr 1.
  10. Wpłać wyliczoną przez IRK opłatę rekrutacyjną na wskazany przez system indywidualny numer konta. Liczy się data dokonania przelewu. Informacja o zaksięgowaniu przelewu pojawi się w IRK po 2-3 dniach. Jeżeli wnosisz opłatę tylko za część wybranych kierunków studiów, ustal priorytety w zakładce "Płatności".
  11. Aby być uwzględnionym w procesie rekrutacji należy mieć uzupełnione dane, wprowadzony wynik matury, zaznaczone kierunki studiów i wniesioną opłatę rekrutacyjną w wyznaczonym terminie. Tylko taka rejestracja jest poprawna!
  12. Zdjęcie w formie elektronicznej powinno być zamieszczone w systemie IRK przed złożeniem dokumentów w Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (zdjęcie będzie umieszczone w formularzu podania o przyjęcie na studia; nie musi być zamieszczone do dnia zamknięcia rejestracji elektronicznej). Zdjęcie otrzyma status „oczekujące na akceptację”. Będzie akceptowane we wrześniu, przed wydrukowaniem legitymacji.
  13. Kandydaci na kierunki artystyczne muszą przystąpić do egzaminów wstępnych, kandydaci na teologię (specjalność kapłańska) - do rozmowy kwalifikacyjnej (w okresie epidemii UMK może zrezygnować z przeprowadzania egzaminów). 
  14. Kandydaci, którzy są laureatami lub finalistami olimpiad stopnia centralnego lub laureatami konkursów ogólnopolskich muszą dostarczyć zaświadczenie o tytule laureata/finalisty do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji (uprawnienia kandydatów - pkt 7).
  15. Kandydaci, którzy posiadają osiągnięcia sportowe muszą dostarczyć zaświadczenie o osiągnięciach sportowych do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej do ostatniego dnia rejestracji (uprawnienia kandydatów - pkt 7).
  16. Po ogłoszeniu wyników rekrutacji sprawdź w IRK komunikat w sprawie zakwalifikowania na studia.
  17. Jeśli na Twoim koncie w IRK wyświetli się informacja „zakwalifikowany na studia” dostarcz w wyznaczonym terminie lub wyślij pocztą komplet dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej (87-100 Toruń, ul. Gagarina 11).
  18. Kompletne dokumenty (podpisane przez kandydata) może również złożyć inna osoba. Do złożenia dokumentów nie jest potrzebne upoważnienie. W przypadku, gdy osoba ta miałaby podpisać podanie lub dokonać innych czynności prawnych związanych z rekrutacją, musi posiadać pisemne upoważnienie wystawione przez kandydata i poświadczone notarialnie.
  19. Liczy się data dostarczenia dokumentów do Uczelnianej Komisji Rekrutacyjnej, a nie data nadania!

Szczegółowe informacje znajdują się w NIEZBĘDNIKU.

Odpowiedzi na wiele pytań znajdują się w CZĘSTO ZADAWANYCH PYTANIACH.