Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją
I. Informacje ogólne
Charakterystyka studiów:
Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją przeznaczone są dla absolwentów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich uczelni i kierunków, którzy pragną zdobyć wykształcenie w zakresie postępowania z dokumentacją we współcześnie działających instytucjach. Kształcimy archiwistów i zarządców dokumentacji. Podnosimy zawodowe kwalifikacje pracowników archiwów historycznych, działów rękopisów bibliotek naukowych oraz pracowników muzeów, którzy nie mają wystarczającego przygotowania do pracy z materiałami archiwalnymi. Dzielimy się wiedzą z zakresu zarządzania dokumentacją we współczesnych instytucjach i przygotowujemy do pracy w kancelariach, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt instytucji publicznych. Przygotowujemy do świadczenia usług z zakresu back office i w ramach outsourcingu archiwalnego.
Rodzaj kształcenia:
- studia humanistyczne
Czas trwania:
2 semestry
Program studiów podyplomowych:
Plan studiów podyplomowych:
Kierownik studiów:
dr hab. Marlena Jabłońska
Koszt studiów:
Przy wniesieniu opłaty za cały rok - 3 300,00 PLN
Przy opłatach w trybie semestralnym - 1800,00 PLN za I semestr i 1600,00 PLN za II semestr.
Dodatkowe informacje:
W programie studiów wykorzystywane są elementy wielu dziedzin wiedzy: historii, prawa i administracji, komunikacji społecznej, informacji naukowej, informatyki i zarządzania. Wykładom, towarzyszą zajęcia praktyczne pozwalające m. in. nauczyć się mechanizmów pracy biurowej, wykorzystania nowoczesnego oprogramowania w biurach i archiwach bieżących w tym systemów EZD, digitalizacji dokumentacji, zasad efektywnego udostępniania zasobu i komunikacji wewnątrz współczesnych instytucji oraz opracowania zasobu archiwalnego. Nasi wykładowcy to teoretycy i praktycy związani z toruńskim ośrodkiem uniwersyteckim.
strona www Wydziału zawierająca informacje o danych studiach podyplomowych:
https://www.wnh.umk.pl/kandydat/studia-podyplomowe/
II. Rekrutacja
Termin rozpoczęcia studiów:
semestr zimowy
Adresaci studiów podyplomowych:
Zapraszamy do nas pracowników wszystkich rodzajów archiwów historycznych (m. in podległych Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych, IPN, wojskowych i kościelnych), osoby zatrudnione w działach rękopisów bibliotek naukowych oraz zajmujące się materiałami archiwalnymi w muzeach. Na studia zapraszamy również osoby pracujące w kancelaryjnych, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt różnych instytucji, nie tylko urzędów ale także planujących prowadzić własną działalność z zakresu przechowalnictwa archiwalnego.
Warunki kwalifikacji:
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Zgłoszenia przyjmujemy do końca października br. Limit miejsc wynosi 24 osoby.
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów
Pliki dla kandydata:
Dodatkowe informacje dla kandydata:
Proces rekrutacji jest otwarty przez cały rok do momentu uruchomienia studiów. Po złożeniu kompletu dokumentów kandydat na studia jest informowany o przyjęciu jego zgłoszenia, zazwyczaj drogą elektroniczną. Ostateczna informacja o przyjęciu na SPAiZD, wraz ze szczegółami dotyczącymi odpłatności za studia i informacjami o planie zajęć, jest wysyłana po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego.
III. Kontakt
Wydział Nauk Historycznych UMK
Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją
ul. Władysława Bojarskiego 1, pok. C.0.22
87–100 Toruń
e-mail: spaizd@umk.pl
Obsługa administracyjna:
1. od poniedziałku do piątku, w godz. 900–1400
mgr Izabela Kujawska,
e-mail: izakuj@umk.pl, pokój C.0.22, tel. 56 611 23 61