Studia podyplomowe w zakresie publikowania sieciowego
I. Informacje ogólne
Charakterystyka studiów:
Celem studiów podyplomowych jest dostarczenie ich słuchaczom wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do zaprojektowania, wykonania i wdrożenia nowoczesnych serwisów informacyjnych. W ramach programu zostaną przedstawione treści mające służyć wykształceniu umiejętności pozwalających słuchaczowi samodzielnie przygotować poprawną treść informacyjną i promować ją w Sieci, administrować i konfigurować Systemy Zarządzania Treścią (CMS), samodzielnie porównać i wybrać narzędzia niezbędne do edycji i publikowania treści w Sieci, pozycjonować, testować i oceniać serwisy informacyjne, analizować i pisać kod serwisów informacyjnych w językach HTML i CSS, przygotować projekty graficzne na potrzeby serwisów informacyjnych w Sieci. W programie studiów zwrócono szczególną uwagę na to, aby kończący je słuchacze posiadali kwalifikacje związane z projektowaniem, opracowaniem, zarządzaniem i udostępnianiem informacji w środowisku sieciowym. Umiejętności uzyskane w tym zakresie pozwolą na podjęcie pracy w jednym z takich zawodów jak: menadżer zawartości serwisów internetowych, architekt stron internetowych, webmaster czy pracownik pozycjonujący strony internetowe.
Rodzaj kształcenia:
- studia społeczne
Czas trwania:
2 semestry
Kierownik studiów:
dr inż. Mariusz Jarocki
Koszt studiów:
I semestr – 1.650 zł, II semestr – 1.650 zł
Dodatkowe informacje:
Strona www zawierająca informacje o danych studiach podyplomowych:
http://publikowaniesieciowe.strikingly.com/
II. Rekrutacja
Termin rozpoczęcia studiów:
semestr zimowy
Adresaci studiów podyplomowych:
studia przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego i drugiego stopnia (także jednolitych studiów magisterskich) wszystkich kierunków studiów humanistycznych i społecznych, pragnących poszerzyć swoje kompetencje w zakresie tworzenia i zarządzania serwisami internetowymi. Oferta dydaktyczna kierowana jest między innymi do pracowników administracji samorządowej (zajmujących się opracowaniem i udostępnianiem informacji w środowisku sieciowym), nauczycieli (bez względu na wykładany przedmiot i poziom nauczania), pracowników instytucji i organizacji pożytku publicznego, redaktorów i dziennikarzy, pracowników firm zajmujących się szeroko rozumianym marketingiem i rozwojem stron internetowych. Podjęciem kształcenia na tym kierunku mogą być również zainteresowani projektanci grafiki stron internetowych (tworzenie projektów graficznych witryn), bibliotekarze (gromadzenie, opracowanie i udostępnianie informacji), redaktorzy wydawniczy (opracowanie tekstów pod względem edytorskim, merytorycznym i językowym) czy administratorzy stron internetowych (odpowiadający za prawidłowe działanie stron internetowych).
Warunki kwalifikacji:
złożenie wymaganych dokumentów, kolejność zgłoszeń
Termin i miejsce składania dokumentów:
do 30.09.2019 r. - Sekretariat Instytutu Informacji Naukowej i Bibliologii/Collegium Humanisticum,
ul. Bojarskiego 1,
pok. C.0.06 (parter),
godz. 7.15 – 15.15
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów
Pliki dla kandydata:
III. Kontakt
Instytut Informacji Naukowej i Bibliologii
ul. Bojarskiego 1
87-100 Toruń
tel./fax: 56 611 44 15
jaewa@umk.pl