Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją
I. Informacje ogólne
Charakterystyka studiów:
Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją przeznaczone są dla absolwentów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich uczelni i kierunków, którzy pragną zdobyć wykształcenie w zakresie postępowania z dokumentacją bieżącą we współcześnie działających instytucjach oraz dokumentacją o znaczeniu historycznym gromadzoną w archiwach, muzeach, bibliotekach, zbiorach instytucji życia publicznego i prywatnych. Kształcimy więc archiwistów i zarządców dokumentacji. Podnosimy zawodowe kwalifikacje pracowników archiwów historycznych, działów rękopisów bibliotek naukowych, pracowników muzeów i opiekunów zbiorów różnych instytucji społecznych (stowarzyszeń, fundacji itp.), którzy nie mają wystarczającego przygotowania do pracy z materiałami archiwalnymi. Dzielimy się wiedzą z zakresu zarządzania dokumentacją we współczesnych instytucjach i przygotowujemy do pracy w kancelariach, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt instytucji publicznych. Przygotowujemy do świadczenia usług z zakresu back office.
Rodzaj kształcenia:
- studia humanistyczne
Czas trwania:
2 semestry
Kierownik studiów:
dr hab. Krzysztof Syta
Koszt studiów:
3500 zł (2 raty po 1750 zł)
Dodatkowe informacje:
W programie studiów wykorzystywane są elementy wielu dziedzin wiedzy: historii, prawa i administracji, komunikacji społecznej, informacji naukowej, informatyki i zarządzania. Wykładom, towarzyszą zajęcia praktyczne pozwalające m. in. nauczyć się mechanizmów pracy biurowej, wykorzystania nowoczesnego oprogramowania w biurach i archiwach bieżących, w tym systemów EZD, digitalizacji dokumentacji, zasad efektywnego udostępniania zasobu i komunikacji wewnątrz współczesnych instytucji oraz opracowania i przechowywania zasobu archiwalnego. Nasi wykładowcy to teoretycy i praktycy związani z toruńskim ośrodkiem uniwersyteckim, Archiwum Państwowym w Toruniu i Archiwum Akt Dawnych Diecezji Toruńskiej.
Strona www Wydziału zawierająca informacje o danych studiach podyplomowych:
https://www.wnh.umk.pl/kandydat/studia-podyplomowe/
II. Rekrutacja
Termin rozpoczęcia studiów:
semestr zimowy
Adresaci studiów podyplomowych:
Zapraszamy do nas pracowników wszystkich rodzajów archiwów historycznych (m. in. podległych Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych, IPN, wojskowych i kościelnych), osoby zatrudnione w działach rękopisów bibliotek naukowych, zajmujące się materiałami archiwalnymi w muzeach oraz opiekunów zbiorów archiwalnych tworzonych przez organizacje społeczne (stowarzyszenia, fundacje) i osoby prywatne. Na studia zapraszamy również osoby pracujące w kancelariach, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt różnych instytucji, nie tylko urzędów, ale także planujących prowadzić własną działalność z zakresu przechowalnictwa archiwalnego i szeroko pojętych funkcji backoffice.
Warunki kwalifikacji:
O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Od 01.06.2020 do 30.09.2020
Dziekanat Wydziału Nauk Historycznych UMK
Collegium Humanisticum pok. C.022
Ul . W. Bojarskiego 1
87-100 Toruń
Tel. 56611-23-61
e-mail: izakuj@umk.pl
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów
Pliki dla kandydata:
Dodatkowe informacje dla kandydata:
Po złożeniu kompletu dokumentów kandydat na studia jest informowany o przyjęciu jego zgłoszenia, zazwyczaj drogą elektroniczną. Ostateczna informacja o przyjęciu na SPAiZD, wraz ze szczegółami dotyczącymi odpłatności za studia i informacjami o planie zajęć, jest wysyłana po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego.
III. Kontakt
Wydział Nauk Historycznych UMK
Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją
ul. Władysława Bojarskiego 1, pok. C.0.22
87–100 Toruń
e-mail: izakuj@umk.pl
Obsługa administracyjna:
1. od poniedziałku do czwartku, w godz. 900–1400
mgr Izabela Kujawska, e-mail: izakuj@umk.pl,
pokój C.0.22,
tel. 56 611 23 61