Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Podyplomowe - oferta

Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją

I. Informacje ogólne

Charakterystyka studiów:

Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją przeznaczone są dla absolwentów studiów I i II stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich wszystkich uczelni i kierunków, którzy pragną zdobyć wykształcenie w zakresie postępowania z dokumentacją we współcześnie działających instytucjach. Kształcimy archiwistów i zarządców dokumentacji. Podnosimy zawodowe kwalifikacje pracowników archiwów historycznych, działów rękopisów bibliotek naukowych oraz pracowników muzeów, którzy nie mają wystarczającego przygotowania do pracy z materiałami archiwalnymi. Dzielimy się wiedzą z zakresu zarządzania dokumentacją we współczesnych instytucjach i przygotowujemy do pracy w kancelariach, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt instytucji publicznych. Przygotowujemy do świadczenia usług z zakresu back office.

Rodzaj kształcenia:

  • studia humanistyczne

Czas trwania:

2 semestry

Program studiów podyplomowych:

Program

Plan studiów podyplomowych:

Plan

Kierownik studiów:

dr hab. Krzysztof Syta

Koszt studiów:

  • za całe studia: 4 000,00 zł
  • w systemie semestralnym:  2 000,00 zł za semestr
  • w systemie miesięcznym: 500,00 zł za 1 miesiąc

Koszt studiów dla uczestników Programu „Absolwent UMK”:

  • za całe studia: 3 600,00 zł
  • w systemie semestralnym:  1 800,00 zł za semestr
  • w systemie miesięcznym: 450,00 zł za 1 miesiąc

Dodatkowe informacje:

W programie studiów wykorzystywane są elementy wielu dziedzin wiedzy: historii, prawa i administracji, komunikacji społecznej, informacji naukowej, informatyki i zarządzania. Wykładom towarzyszą zajęcia praktyczne pozwalające m. in. nauczyć się mechanizmów pracy biurowej, wykorzystania nowoczesnego oprogramowania w biurach i archiwach bieżących w tym systemów EZD, digitalizacji dokumentacji, zasad efektywnego udostępniania zasobu i komunikacji wewnątrz współczesnych instytucji oraz opracowania zasobu archiwalnego. Nasi wykładowcy to teoretycy i praktycy związani z toruńskim ośrodkiem uniwersyteckim.


Strona www Wydziału zawierająca informacje o danych studiach podyplomowych:
https://www.wnh.umk.pl/kandydat/studia-podyplomowe/ 

II. Rekrutacja

Termin rozpoczęcia studiów:

semestr zimowy

Adresaci studiów podyplomowych:

Zapraszamy do nas pracowników wszystkich rodzajów archiwów historycznych (m. in podległych Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych, IPN, wojskowych i kościelnych), osoby zatrudnione w działach rękopisów bibliotek naukowych oraz zajmujące się materiałami archiwalnymi w muzeach. Na studia zapraszamy również osoby pracujące w kancelaryjnych, sekretariatach, archiwach zakładowych i składnicach akt różnych instytucji, nie tylko urzędów ale także planujących prowadzić własną działalność z zakresu przechowalnictwa archiwalnego.

Warunki kwalifikacji:

Kwalifikacja na studia odbywa się raz na rok, na podstawie złożenia wymaganych dokumentów. Orientacyjny limit miejsc wynosi 25. W przypadku zgłoszenia się większej liczby kandydatów niż liczba miejsc o przyjęciu decydować będzie kolejność zgłoszeń. Studia zostaną uruchomione w przypadku zgłoszenia się minimum 12 osób.

Termin i miejsce składania dokumentów:

od 01.06.2022 do 30.09.2022

Dziekanat Wydziału Nauk Historycznych UMK
Collegium Humanisticum pok. C.022
Ul . W. Bojarskiego 1
87-100 Toruń
Tel. 56611-23-61
e-mail: izakuj@umk.pl 

 

Wymagane dokumenty:

  • podanie/kwestionariusz osobowy
  • odpis dyplomu ukończenia studiów

Pliki dla kandydata:

Dodatkowe informacje dla kandydata:

Po złożeniu kompletu dokumentów kandydat na studia jest informowany o przyjęciu jego zgłoszenia, zazwyczaj drogą elektroniczną. Ostateczna informacja o przyjęciu na SPAiZD, wraz ze szczegółami dotyczącymi odpłatności za studia i informacjami o planie zajęć, jest wysyłana po zakończeniu postępowania rekrutacyjnego.

III. Kontakt

Studia podyplomowe w zakresie archiwistyki i zarządzania dokumentacją
ul. Władysława Bojarskiego 1, pok. C.0.22
87–100 Toruń
e-mail: spaizd@umk.pl 
e-mail: izakuj@umk.pl