Studia podyplomowe w zakresie egzekucji administracyjnej
I. Informacje ogólne
Charakterystyka studiów:
Program studiów obejmuje 20 bloków tematycznych: podstawowe zagadnienia wykładni prawa, prawo administracyjne, postępowanie administracyjne, europejskie prawo wspólnotowe, zagadnienia cywilistyczne w egzekucji administracyjnej, prawo papierów wartościowych, zobowiązania podatkowe (wybrane zagadnienia), należności celne (wybrane zagadnienia), należności z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne (wybrane zagadnienia), zagadnienia ogólne postępowania egzekucyjnego w administracji, wszczęcie i przebieg egzekucji administracyjnej, środki egzekucyjne należności pieniężnych, środki egzekucyjne obowiązków o charakterze niepieniężnym, udzielanie pomocy obcemu państwu oraz korzystanie z pomocy państw obcych przy dochodzeniu należności pieniężnych, administracyjne postępowanie zabezpieczające, zabezpieczenie zobowiązań podatkowych, koszty egzekucyjne, administracyjne środki prawne w postępowaniu egzekucyjnym w administracji, egzekucja administracyjna a egzekucja sądowa, kontrola aktów i czynności egzekucyjnych przez sądy administracyjne.
Rodzaj kształcenia:
- studia społeczne
Czas trwania:
2 semestry
Program studiów podyplomowych:
Plan studiów podyplomowych:
Kierownik studiów:
dr hab. Piotr Rączka, prof. UMK
Koszt studiów:
4.240 zł.(jednorazowo )
2.120 zł.(dwie raty)
530 zł.(miesięcznie – 8 rat)
Opłata za studia podyplomowe jest dokonywana na indywidualny numer konta uczestnika, który jest wskazany w informacji o przyjęciu na studia podyplomowe
Dodatkowe informacje:
www.law.umk.pl/student/studia-podyplomowe/
II. Rekrutacja
Termin rozpoczęcia studiów:
semestr zimowy
Adresaci studiów podyplomowych:
studia przeznaczone są dla pracowników organów administracji publicznej, zarówno rządowej, jak i samorządowej, a także dla pracowników instytucji realizujących funkcję wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym.
Warunki kwalifikacji:
złożenie kompletu dokumentów
Termin i miejsce składania dokumentów:
dostarczenie osobiście, przesłanie elektronicznie na e-mail: barbaras@umk.pl
ewentualnie przesłanie pocztą na adres:
Wydział Prawa i Administracji;
ul. Władysława Bojarskiego 3;
87-100 Toruń (pokój nr 13)
do dnia 30 września 2023 roku.
Wymagane dokumenty:
- podanie/kwestionariusz osobowy
- odpis dyplomu ukończenia studiów
Pliki dla kandydata:
Dodatkowe informacje dla kandydata:
zajęcia odbywają się co tydzień/ co dwa tygodnie w soboty w godzinach: 8.00-16.00
III. Kontakt
mgr Barbara Sochacka
Wydział Prawa i Administracji UMK w Toruniu, p. 13
ul. Władysława Bojarskiego 3
87-100 Toruń
e-mail: barbaras@umk.pl
tel. (56) 611-40-22