WEKTOR - Wzrost Efektywności Kształcenia Technicznego Oraz Rozwój kierunków kluczowych
Okres realizacji projektu: 01.06.2009 r. - 31.12.2015 r.
Priorytet: IV. - Szkolnictwo wyższe i nauka
Działanie: 4.1 - Wzmocnienie i rozwój potencjału dydaktycznego uczelni oraz zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy
Poddziałanie: 4.1.2 - Zwiększenie liczby absolwentów kierunków o kluczowym znaczeniu dla gospodarki opartej na wiedzy
Całkowita wartość projektu: 11 664 994,17 zł, w tym dofinansowanie z EFS: 9 915 245,04 zł.
Opis projektu:
Celem projektu było podniesienie atrakcyjności takich kierunków jak: fizyka, fizyka techniczna, automatyka i robotyka oraz informatyka stosowana odpowiednio do wymogów gospodarki opartej na ziemi, prowadzonych na Wydziale Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK w Toruniu w latach 2009-2015.
Cele szczegółowe projektu to:
- Zwiększenie efektywności nauczania,
- Dostosowanie programu studiów do potrzeb nowoczesnej gospodarki,
- Rozwój systemu motywacyjnego,
- Zwiększenie szans absolwentów ww. kierunków na rynku pracy,
- Rozwój współpracy z przemysłem w zakresie programu kształcenia,
- Dostosowanie programów kształcenia do procesu bolońskiego (tzn. przygotowanie nowych programów dla drugiego stopnia studiów w taki sposób, aby studia na nich mogli odbywać absolwenci innych kierunków przyrodniczych i technicznych).
Projekt obejmował 4 rekrutacje na studia I stopnia oraz 4 rekrutacje na studia II stopnia. Uczestnikami projektu byli studenci kształcący się na studiach I stopnia na kierunku automatyka i robotyka, fizyka, fizyka techniczna i informatyka stosowana oraz II stopnia na kierunkach fizyka techniczna, informatyka stosowana.
Koordynator projektu: dr hab. Piotr Pepłowski
tel.: (0-56) 611-32-96
e-mail: peplow@fizyka.umk.pl
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.