Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Władze Rektorskie

JM Rektor i Prorektorzy [fot. Adam Fisz]fot. Adam Fisz

E-Kolegium Rektorskie

JM Rektor Prof. dr hab. Andrzej Tretynfot. Adam Fisz

JM REKTOR

prof. dr hab. Andrzej Tretyn

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 42
e-mail: rektor@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
środa: 10:00 - 12:00
  1. Kieruje działalnością Uniwersytetu i reprezentuje go na zewnątrz.
  2. Wyznacza zakresy działania prorektorów i innych funkcji kierowniczych na Uniwersytecie.
  3. Kształtuje zasady polityki kadrowej.
  4. Kształtuje politykę finansową i inwestycyjną na Uniwersytecie.
  5. Kształtuje zasady współpracy z instytucjami krajowymi i zagranicznymi.
  6. Nawiązuje i rozwiązuje stosunki pracy z nauczycielami akademickimi oraz pracownikami niebędącymi nauczycielami akademickimi, zatrudnionymi na stanowiskach inżynieryjno-technicznych i bibliotecznych.
  7. Nadzoruje sprawy dyscyplinarne nauczycieli akademickich.
  8. Nadzoruje działalność wydziałów.
  9. Sprawuje nadzór nad działalnością szpitali klinicznych.
  10. Sprawuje nadzór nad administracją uniwersytetu.
  11. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Międzyuczelnianym Centrum Medycyny Weterynaryjnej, Akademickim Centrum Badań AKAMED Sp. z o.o., Centrum Przedsiębiorczości Akademickiej i Transferu Technologii, Startova.pl Sp. z o.o.
  12. Nadzoruje wynalazczość oraz ochronę patentową na Uniwersytecie.
  13. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: kanclerza, kwestora, Biura Rektora, Działu Audytu Wewnętrznego i Kontroli, Działu Płac, Zespołu Radców Prawnych, Zespołu ds. Ochrony Informacji Niejawnych oraz Samodzielnego Stanowiska ds. Ochrony Informacji Niejawnych CM, Samodzielnego Stanowiska – Inspektora Ochrony Danych, Samodzielnego Stanowiska – Rzecznika Patentowego.

 


 

Prorektor ds. nauki – Pierwszy Zastępca Rektora dr hab. Adam Kola, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektor ds. nauki – Pierwszy Zastępca Rektora

dr hab. Adam Kola, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 28
e-mail: prorektor-kola@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 12:00 - 14:00 (Toruń)
środa: 11:00 - 13:00 (Bydgoszcz)
  1. Inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie kierunków działalności naukowej, badawczej i artystycznej.
  2. Koordynuje procesy rozwoju i zarządzania badaniami naukowymi prowadzonymi na Uniwersytecie.
  3. Inicjuje i nadzoruje współpracę krajową i międzynarodową Uniwersytetu w zakresie badań naukowych.
  4. Sprawuje nadzór nad projektami badawczymi.
  5. Nadzoruje proces kształcenia oraz współpracę zagraniczną doktorantów w szkołach doktorskich oraz działalność szkół doktorskich.
  6. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród Rektora za działalność naukową i artystyczną oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za działalność naukową.
  7. Nadzoruje realizację programu Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza na Uniwersytecie.
  8. Nadzoruje i koordynuje współpracę Uniwersytetu w ramach sieci The Young European Research Universities Network YERUN.
  9. Nadzoruje wdrażanie polityki otwartej nauki na Uniwersytecie.
  10. Zastępuje rektora podczas nieobecności spowodowanych wyjazdami służbowymi, urlopem wypoczynkowym lub zwolnieniem lekarskim.
  11. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych nadzoruje realizację strategii HR Excellence in Research na Uniwersytecie.
  12. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność Centrum Wsparcia Badań Klinicznych, Działu Nauki i Projektów CM.
  13. We współpracy z prorektor ds. studenckich i kształcenia nadzoruje przekazywanie danych do systemu informacji o szkolnictwie wyższym POL-on.
  14. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Interdyscyplinarnym Centrum Nowoczesnych Technologii, Krajowym Laboratorium Fizyki Atomowej, Molekularnej i Optycznej (FAMO), Centrum Badań Zmian Klimatu, Centrum Naukowym Ratzingerianum, Uniwersyteckim Centrum Archeologii Średniowiecza i Nowożytności, Uniwersyteckim Centrum Badań Nieliniowych im. J.P. Schaudera, Centrum Badań Kopernikańskich, Centrum Badań Historii „Solidarności” i Oporu Społecznego w PRL, Uniwersyteckim Ośrodkiem Analiz Strategicznych, Ośrodkiem Analiz Statystycznych.
  15. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Nauki, Działu Nauki i Projektów CM, Działu Zarządzania Funduszami Strukturalnymi, Samodzielnego Stanowiska ds. Ewaluacji Jakości Działalności Naukowej, Sekretariatu Inicjatywy Doskonałości – Uczelnia Badawcza, Sekretariatu Szkół Doktorskich.

 


 

Prorektorka ds. kontaktów międzynarodowych dr hab. Magdalena Barwiołek, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. kontaktów międzynarodowych

dr hab. Magdalena Barwiołek, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 44
e-mail: prorektorka-barwiolek@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 10:00 - 12:00
  1. Inicjuje i nadzoruje współpracę międzynarodową Uniwersytetu.
  2. Nadzoruje i koordynuje realizację programu Young Universities for the Future of Europe (YUFE) na Uniwersytecie.
  3. Nadzoruje i koordynuje realizację programu ERASMUS+ na Uniwersytecie.
  4. Nadzoruje współpracę zagraniczną studentów w zakresie studiów i praktyk zagranicznych (w ramach programów międzynarodowych).
  5. Sprawuje nadzór nad projektami międzynarodowymi.
  6. Koordynuje współpracę z agencjami dotyczącymi współpracy międzynarodowej, w szczególności z Narodową Agencją Wymiany Akademickiej NAWA.
  7. Koordynuje prace związane z obecnością Uniwersytetu w rankingach uczelni.
  8. Inicjuje i koordynuje międzynarodowe akredytacje kierunków i jednostek.
  9. Koordynuje studia europejskie i procedury podwójnego dyplomowania.
  10. We współpracy z prorektor ds. studenckich i kształcenia koordynuje międzynarodowe programy kształcenia.
  11. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność Centrum Kształcenia w Języku Angielskim CM UMK.
  12. We współpracy z prorektorem ds. nauki nadzoruje realizację strategii HR Excellence in Research na Uniwersytecie.
  13. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Kopernikańskim Ośrodkiem Integracji.
  14. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Międzynarodowych Partnerstw i Mobilności Edukacyjnej, Zespołu ds. międzynarodowych szkół letnich i zimowych organizowanych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.

 


 

Prorektor ds. Collegium Medicum prof. dr hab. Dariusz Grzankafot. Adam Fisz

Prorektor ds. Collegium Medicum

prof. dr hab. Dariusz Grzanka

85-067 Bydgoszcz, ul. Jagiellońska 13/15
tel. +48 52 585 33 82
e-mail: prorektor-grzanka@cm.umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 12:00 - 14:00
  1. Nadzoruje i koordynuje działalność uniwersyteckich zakładów opieki zdrowotnej.
  2. Nadzoruje realizację przez uniwersyteckie zakłady opieki zdrowotnej umów z Narodowym Funduszem Zdrowia.
  3. Nadzoruje i koordynuje działalność i badania kliniczne oraz projekty badań klinicznych na Uniwersytecie w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  4. Nadzoruje działalność wydziałów zlokalizowanych w Bydgoszczy.
  5. Koordynuje bieżącą współpracę między UMK a szpitalami uniwersyteckimi.
  6. Koordynuje kształcenie podyplomowe w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  7. Koordynuje współpracę z podmiotami wykonującymi działalność leczniczą.
  8. Zatwierdza preliminarze studiów niestacjonarnych, studiów w języku obcym, studiów stacjonarnych dla cudzoziemców, studiów podyplomowych i innych form kształcenia prowadzonych na wydziałach Collegium Medicum.
  9. Reprezentuje Uniwersytet w instytucjach przedstawicielskich szkolnictwa wyższego i nauki w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu.
  10. Koordynuje działalność inwestycyjną w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  11. We współpracy z prorektorem ds. nauki koordynuje działalność Centrum Wsparcia Badań Klinicznych, Działu Nauki i Projektów CM.
  12. We współpracy z prorektor ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym koordynuje działalność: Działu Promocji i Komunikacji CM; Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM.
  13. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych koordynuje działalność Centrum Kształcenia w Języku Angielskim CM UMK.
  14. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie zasad polityki kadrowej w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  15. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej oraz kwestorem koordynuje gospodarkę finansową w części bydgoskiej Uniwersytetu zgodnie z planem rzeczowo-finansowym Uniwersytetu.
  16. We współpracy z prorektorem ds. kadrowych i polityki finansowej nadzoruje proces oceny nauczycieli akademickich w części bydgoskiej Uniwersytetu.
  17. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Centrum Symulacji Medycznych, Centrum Komunikacji Klinicznej, Centrum Badań Naukowych Chorób Klatki Piersiowej, Centrum Języków Specjalistycznych w Medycynie, Uniwersyteckim Centrum Zdrowia Kobiety i Dziecka, Studium Wychowania Fizycznego i Sportu CM, Samodzielnym Stanowiskiem ds. Doświadczeń na Zwierzętach CM.
  18. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Spraw Pracowniczych CM (w zakresie nauczycieli akademickich oraz pracowników inżynieryjno-technicznych i bibliotekarzy), Zespołu ds. BHP i Ppoż. CM, Zespołu ds. Kontroli Wewnętrznej CM, Zespołu Radców Prawnych CM, Sekretariatu Prorektora ds. CM, Działu Kształcenia CM, Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych CM, Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi CM (HR nauczycieli akademickich); Działu Promocji i Komunikacji CM; Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM.

 


 

Prorektorka ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym dr hab. Joanna Kucharzewska, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. promocji i współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym

dr hab. Joanna Kucharzewska, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 47 10
e-mail: prorektorka-kucharzewska@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
wtorek: 08:30 - 10:30
  1. Inicjuje i nadzoruje proces współpracy z sektorem gospodarczym oraz instytucjami działającymi w sferze społecznej i kulturalnej.
  2. Inicjuje i sprawuje nadzór nad promocją Uniwersytetu.
  3. Nadzoruje działalność wydawniczą.
  4. Nadzoruje organizację Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki.
  5. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje udział CM UMK w Bydgoskim Festiwalu Nauki.
  6. Nadzoruje działanie Programu Absolwenckiego UMK.
  7. Koordynuje działalność redakcji „Głosu Uczelni”.
  8. Koordynuje współpracę z fundacjami i stowarzyszeniami działającymi na rzecz Uniwersytetu.
  9. Nadzoruje działalność studenckiego i doktoranckiego ruchu kulturalnego.
  10. We współpracy z prorektorem ds. Collegium Medicum koordynuje działalność: Działu Promocji i Komunikacji CM; Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów CM.
  11. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Biblioteką Uniwersytecką, Wydawnictwem Naukowym UMK, Akademickim Centrum Kultury i Sztuki „Od Nowa”.
  12. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Promocji i Komunikacji UMK, Działu Zawodowej Promocji Studentów i Absolwentów UMK, Zespołu Prasowego, Zespołu Głosu Uczelni.

 


 

Prorektor ds. kadrowych i polityki finansowej dr hab. Radosław Sojak, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektor ds. kadrowych i polityki finansowej

dr hab. Radosław Sojak, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 42 30
e-mail: prorektor-sojak@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
piątek: 10:00 - 12:00
  1. Inicjuje i nadzoruje realizację przyjętych na Uniwersytecie zasad polityki kadrowej.
  2. Prowadzi we współpracy z Kwestorem gospodarkę finansową Uniwersytetu.
  3. Nadzoruje proces oceny nauczycieli akademickich.
  4. Koordynuje przygotowanie i wdrożenie strategii UMK.
  5. Zatwierdza preliminarze studiów niestacjonarnych oraz studiów podyplomowych.
  6. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród Rektora za działalność organizacyjną oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za działalność organizacyjną.
  7. Nadzoruje działalność studenckiego i doktoranckiego ruchu sportowego.
  8. Sprawuje nadzór merytoryczny nad Uniwersyteckim Centrum Sportowym, Uniwersyteckim Centrum Badań nad Sportem, Archiwum UMK, Uniwersyteckim Centrum Informatycznym.
  9. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Spraw Pracowniczych (w zakresie nauczycieli akademickich oraz pracowników inżynieryjno-technicznych i bibliotekarzy), Zespołu ds. BHP i Ochrony Ppoż., Samodzielnego Stanowiska ds. Obronnych, Samodzielnego Stanowiska ds. Zarządzania Zasobami Ludzkimi (HR nauczycieli akademickich).

 


 

Prorektorka ds. studenckich i kształcenia dr hab. Monika Wałachowska, prof. UMKfot. Adam Fisz

Prorektorka ds. studenckich i kształcenia

dr hab. Monika Wałachowska, prof. UMK

87-100 Toruń, ul. Gagarina 11
tel. +48 56 611 47 30
e-mail: prorektorka-walachowska@umk.pl
Dni i godziny przyjęć (po uprzednim umówieniu):
poniedziałek: 08:15 - 09:45
  1. Nadzoruje organizację procesu dydaktycznego na Uniwersytecie, a w szczególności: organizację studiów stacjonarnych, niestacjonarnych, doktoranckich, podyplomowych, kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, programy, plany studiów itp., a także sprawuje nadzór nad organizacją i przebiegiem obowiązkowych praktyk studentów i doktorantów.
  2. Sprawuje nadzór nad jakością kształcenia na Uniwersytecie.
  3. Koordynuje – we współpracy z dziekanami – uruchamianie nowych kierunków studiów, specjalności, studiów podyplomowych i innych form kształcenia.
  4. Nadzoruje rozliczanie obciążeń dydaktycznych nauczycieli akademickich oraz rozliczanie zajęć dydaktycznych na podstawie umów cywilno-prawnych.
  5. Nadzoruje sprawy związane z przyznawaniem nagród Rektora za działalność dydaktyczną oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za działalność dydaktyczną.
  6. Przedstawia Rektorowi opinie dotyczące powierzania zajęć dydaktycznych w formie grantów dydaktycznych osobom spoza Uniwersytetu.
  7. Prowadzi indywidualne sprawy studentów i doktorantów wynikające z realizacji regulaminu studiów, regulaminu studiów doktoranckich i regulaminu szkoły doktorskiej, w tym studentów i doktorantów niebędących obywatelami polskimi.
  8. Nadzoruje dokumentowanie przebiegu studiów studentów i doktorantów z wykorzystaniem systemu USOS.
  9. We współpracy z prorektorem ds. nauki nadzoruje przekazywanie danych do systemu informacji o szkolnictwie wyższym POL-on.
  10. We współpracy z prorektor ds. kontaktów międzynarodowych koordynuje międzynarodowe programy kształcenia.
  11. Nadzoruje organizację i przebieg rekrutacji na studia.
  12. Nadzoruje sprawy socjalne i opiekę zdrowotną studentów i doktorantów oraz sprawy studentów z niepełnosprawnościami.
  13. Nadzoruje sprawy dyscyplinarne studentów i doktorantów.
  14. Współdziała z Samorządem Studenckim i Samorządem Doktorantów oraz organizacjami studenckimi.
  15. Nadzoruje działalność studenckich i doktoranckich kół naukowych.
  16. Sprawuje nadzór merytoryczny nad: Uniwersyteckim Centrum Języków Obcych, Uniwersyteckim Liceum Ogólnokształcącym, Uniwersyteckim Ośrodkiem Wsparcia i Rozwoju Osobistego.
  17. Pełni funkcję bezpośredniego przełożonego w stosunku do: Działu Kształcenia, Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich, Działu Rekrutacji i Spraw Studenckich CM, Samodzielnego Stanowiska ds. Systemów POL-on i USOS.