Rok Jubileuszy UMK
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Upoważnienia w USOS

Osoby udzielające i odbierające upoważnienie do przetwarzania danych osobowych w systemie USOS
  • dziekani - w zakresie dotyczącym pracowników i studentów wydziałów,
  • dyrektorzy/kierownicy jednostek ogólnouczelnianych i międzywydziałowych - w zakresie podległych im pracowników,
  • dyrektor administracyjny - w zakresie podległych mu jednostek.
Procedura nadawania upoważnień do przetwarzania danych osobowych w systemie USOS
  1. Wypełnienie i podpisanie dokumentu "Udzielenie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych".
    Dostęp do generatora upoważnienień.
  2. Przekazanie dokumentu adresatom.

Procedura odbierania upoważnień do przetwarzania danych osobowych w systemie USOS

  1. Wypełnienie i podpisanie dokumentu "Odebranie upoważnienia do przetwarzania danych osobowych".
    Dostęp do generatora upoważnienień.
  2. Przekazanie dokumentu adresatom.
Kody i nazwy ról w systemie USOS
Role standardowe:
  • MDO - Modyfikacja Danych Osobowych
    wprowadzanie, zmiana danych osobowych studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników
    • prowadzenie toku studiów
    • rozliczanie z osiągnięć przedmiotowych i łączenie ich (podpinanie) z realizowanym programem studiów
    • obsługa podań studenckich i decyzji na temat wymagań programowych
    • przedłużanie ważności legitymacji elektronicznych
    • prowadzenie procesu uzyskania dyplomu
    • drukowanie wszelkich zaświadczeń, kart okresowych osiągnięć
    • obsługa wyjazdów w ramach programu ERASMUS
    • prowadzenie rejestru ubezpieczeń zdrowotnych studentów
  • PM - Pomoc Materialna
    obsługa systemu pomocy materialnej udzielanej studentom i doktorantom
    • rejestracja podań o pomoc materialną
    • wprowadzanie średnich dochodów, numerów kont bankowych
    • obsługa rankingów do obliczania średniej na potrzeby stypendium za wyniki w nauce
    • wykorzystanie algorytmów do przyznawania stypendiów
    • ewidencja jednorazowych zapomóg
    • przygotowanie raportów
  • F - Finanse
    obsługa systemu płatności za usługi edukacyjne
    • proponowanie należności
    • ustalanie sposobu płatności (rozbijanie na raty)
    • rozliczanie wpłat, które nie zostały rozliczone automatycznie lub zmiana tego rozliczenia
    • wprowadzanie opłat manipulacyjnych
    • przygotowanie ponagleń do zapłaty
  • OD - Oferta Dydaktyczna
    prowadzenie oferty dydaktycznej jednostki
    • utrzymanie katalogu przedmiotów
    • zdefiniowanie wymagań przedmiotowych do realizacji na programach studiów
    • uruchomienie zajęć i grup w cyklu dydaktycznym
    • określenie prowadzących grup, miejsc i terminów
    • dodanie uczestników zajęć lub zdefiniowanie i przeprowadzenie rejestracji elektronicznych na zajęcia
    • wygenerowanie protokołów zaliczających zajęcia
  • PL - Planista
    przygotowanie planu zajęć dydaktycznych jednostki
    • wprowadzenie terminów odbywania zajęć dydaktycznych
    • rozbicie terminów zajęć na terminy spotkań z uwzględnieniem kalendarza akademickiego
  • PR - Pracownicy
    obsługa zatrudnienia i pensum pracowników dydaktycznych jednostki
    • wprowadzanie informacji o zatrudnieniu nieetatowym pracowników prowadzących zajęcia dydaktyczne
    • rozliczanie pensum pracowników
  • Akademiki
    Obsługa akademików
    • kwaterowanie studentów i doktorantów
    • naliczanie i rozliczanie należności za zakwaterowanie
  • Ankiety
    Przeprowadzanie elektronicznych badań ankietowych w jednostce
    • uruchamianie i zamykanie badania ankietowego
    • dostęp do wyników, ustalanie widoczności komentarzy
Role dedykowane:
  • BON
    obsługa Biura Osób Niepełnosprawnych
  • BWZ
    obsługa Biura Współpracy z Zagranicą (Biuro Programów Międzynarodowych)
  • DRUKARZ
    obsługa wydruku ELS
  • LDAP
    obsługa łączności z LDAP
  • OCENY
    import ocen i zapisów studentów z zewnętrznych systemów (np. MOODLE, RSEI)