UMK przeciw SARS-CoV-2: nowe zarządzenie Rektora
2020-09-16
Zarządzenie nr 188 Rektora Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 15 września 2020 r. w sprawie zapobiegania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności UMK.
Na podstawie § 52 ust. 3 uchwały Nr 37 Senatu Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu z dnia 16 kwietnia 2019 r. Statut Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (Biuletyn Prawny UMK z 2019 r., poz. 120 z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§ 1
W okresie od dnia 1 października 2020 r. do dnia 28 lutego 2021 r. wprowadza się niżej wymienione zasady zapobiegania i przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród członków społeczności Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, zwanego dalej „Uniwersytetem”.
§ 2
Organizację kształcenia na Uniwersytecie reguluje odrębne zarządzenie rektora.
§ 3
- Budynki Uniwersytetu są otwarte dla pracowników, doktorantów, studentów i uczestników innych form kształcenia, a także najemców lokali znajdujących się w tych budynkach.
- Szczegółowe zasady korzystania z budynków Uniwersytetu i ich przygotowania dla użytkowników określa załącznik nr 1.
§ 4
- Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe nauczycieli akademickich, doktorantów i studentów Uniwersytetu oraz przyjazdy krajowych i zagranicznych gości Uniwersytetu odbywają się za zgodą odpowiednio dziekana, dyrektora szkoły doktorskiej lub kierownika jednostki organizacyjnej i przy zachowaniu wymogów sanitarnych.
- Krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe pracowników niebędących nauczycielami akademickimi odbywają się za zgodą kanclerza lub zastępcy kanclerza ds. Collegium Medicum – w przypadku pracowników administracji i obsługi, lub kierownika jednostki organizacyjnej – w przypadku pracowników inżynieryjno-technicznych i bibliotekarzy, w której pracownik jest zatrudniony i przy zachowaniu wymogów sanitarnych.
§ 5
- Konferencje, koncerty, wystawy, zawody sportowe oraz inne wydarzenia organizowane przez Uniwersytet, a w szczególności wydziałowe uroczystości immatrykulacji studentów pierwszego roku studiów, odbywają się zgodnie z wymogami wynikającymi z odrębnych przepisów.
- Zasady i zakres działalności Uniwersyteckiego Centrum Sportowego poza zajęciami dydaktycznymi, zatwierdzone przez właściwego prorektora, określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
- Zasady i zakres działalności Studium Wychowania Fizycznego i Sportu Collegium Medicum poza zajęciami dydaktycznymi, zatwierdzone przez właściwego prorektora, określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
- Zasady i zakres działalności Akademickiego Centrum Kultury i Sztuki „Od Nowa”, zatwierdzone przez właściwego prorektora, określa załącznik nr 4 do zarządzenia.
§ 6
- Biblioteka Uniwersytecka funkcjonuje zgodnie z wymogami wynikającymi z odrębnych przepisów.
- Zasady i zakres działalności Biblioteki Uniwersyteckiej, zatwierdzone przez właściwego prorektora, określa załącznik nr 5 do zarządzenia.
§ 7
- Archiwum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu funkcjonuje zgodnie z wymogami wynikającymi z odrębnych przepisów.
- Zasady i zakres działalności Archiwum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, zatwierdzone przez właściwego prorektora, określa załącznik nr 6 do zarządzenia.
§ 8
- W domach studenckich mogą być zakwaterowani wyłącznie studenci i doktoranci oraz uczestnicy innych form kształcenia z zagranicy.
- Dom studencki nr 12 wyłącza się z zakwaterowania studentów i doktorantów oraz uczestników innych form kształcenia z zagranicy i przeznacza się na miejsce kwarantanny dla członków społeczności akademickiej.
- W pokoju w domu studenckim nie mogą być zakwaterowane więcej niż dwie osoby, chyba że prowadzą wspólne gospodarstwo domowe.
- Zakwaterowanie w domach studenckich odbywa się wyłącznie po uprzednim umówieniu terminu z administracją domu studenckiego.
- W domach studenckich obowiązuje zakaz odwiedzin.
- Szczegółowe zasady korzystania z domów studenckich określa, uzgodniony z samorządem studenckim i samorządem doktorantów oraz zatwierdzony przez właściwego prorektora, załącznik nr 7.
§ 9
- Pracownicy, doktoranci i studenci mogą zgłaszać na adres koronawirus@umk.pl wszelkie informacje i pytania dotyczące funkcjonowania Uniwersytetu w sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
- Wszelkich informacji podmiotom zewnętrznym na temat funkcjonowania Uniwersytetu w zakresie objętym niniejszym zarządzeniem udziela wyłącznie Zespół Prasowy UMK.
§ 10
Kanclerz, w drodze zarządzenia, określi szczegółowe zasady funkcjonowania administracji Uniwersytetu oraz sposób wykonywania obowiązków służbowych przez pracowników inżynieryjno-technicznych, obsługi i bibliotekarzy w okresie ograniczenia funkcjonowania Uniwersytetu w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
§ 11
We wszystkich sprawach nieuregulowanych w zarządzeniu w okresie, o którym mowa w § 1, rozstrzygnięcia dotyczące funkcjonowania Uniwersytetu podejmuje rektor.
§ 12
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 października 2020 r.
R E K T O R
prof. dr hab. Andrzej Sokala
Załącznik nr 4 (ACKiS "Od Nowa")