Rok Jubileuszy UMK
Solidarni z Ukrainą - ми з Вами

Anulowanie wyjazdu

INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU ANULOWANIA WYJAZDU ZAGRANICZNEGO

1. W pierwszej kolejności należy poinformować Dział Nauki o anulowaniu wyjazdu, powodach anulowania i kosztach jakie zostały poniesione w związku z planowanym wyjazdem.


2. Następnie należy niezwłocznie zwrócić się do organizatorów wydarzenia, linii lotniczych, hoteli itp.:

  • poinformować o anulowaniu wyjazdu;
  • zwrócić się o zwrot poniesionych wydatków;
  • oraz zwrócić się o wystawienie faktury korygującej na uprzednio poniesiony wydatek (opłata konferencyjna, bilety, noclegi itp.).


3. Po skompletowaniu niezbędnej dokumentacji, w tym ewentualnej korespondencji w sprawie ubiegania się o zwrot poniesionych kosztów, należy wypełnić WNIOSEK O ROZLICZENIE ANULOWANEGO WYJAZDU ZAGRANICZNEGO.


4. Wypełniony wniosek wraz z dokumentami potwierdzającymi poniesione wydatki, należy przedłożyć do podpisu dysponenta środków i wskazania źródła finansowania powstałej straty. Ewentualna zmiana do pierwotnego źródła finansowania wymaga ponownego dokonania rezerwacji środków w systemie XPrimer.


5. Następnie należy złożyć wniosek do Działu Nauki. Do wniosku należy dołączyć wszelkie dokumenty księgowe potwierdzające poniesione wydatki, a także wszelkie uzyskane faktury korygujące oraz dokumentację potwierdzającą działania podjęte na rzecz odzyskania poniesionych wydatków. Dział Nauki weryfikuje otrzymane dokumenty i przekazuje do akceptacji Rektora.


6. Otrzymaną na wyjazd zaliczkę, należy zwrócić na rachunek bankowy Uniwersytetu, z którego zaliczka została wypłacona, w terminie 3 dni od dnia anulowania wyjazdu. W tytule przelewu należy wpisać: „Zwrot zaliczki, wyjazd anulowany, imię i nazwisko, kraj i termin planowanego wyjazdu”.


7. Jeśli z otrzymanej dokumentacji wynika potrzeba rozliczenia anulowanego wyjazdu, Dział Nauki dokonuje rozliczenia na formularzu "Rozliczenie kosztów zagranicznej podróży służbowej".



Wsparcia merytorycznego w zakresie obsługi zagranicznych wyjazdów służbowych udzielają pracownicy Działu Nauki:

Anna Niemcewicz, e-mail: anna.niemcewicz@umk.pl

Jowita Konrad, e-mail: jowita.konrad@umk.pl

Alicja Roszkowska, e-mail: alicja.roszkowska@umk.pl

Umów się na spotkanie: https://www.umk.pl/formularze/rejestracja_dn/

Dział Nauki
ul. Gagarina 13, 87-100 Toruń
budynek Biblioteki UMK, pokój 100 D

tel: +48 56 611 42 29 / 42 85



INFORMACJA: W przypadku anulowania wyjazdów z grantów finansowanych z innych źródeł, należy skontaktować się z odpowiednim działem merytorycznym , celem ustalenia dalszego toku postępowania.